• يکشنبه ١٧ دی ١٤٠٢-١١:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٣٧
شمس‌احسان تأکید کرد:5-206

ضرورت تعدیل بارگذاری در حوزه‌های اقدام مربوط به طرح شمسه اراضی فرحزاد

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت تعدیل بارگذاری در حوزه‌های اقدام مربوط به طرح شمسه اراضی فرحزاد تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی‌ شهر تهران در دویست و ششمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه دشمنان شنیع و جنایتکار ملت ایران باری دیگر فاجع آفریدند و ملت ایران را عزادار کردند، اظهار داشت: خانواده‌های زیادی در سوگ عزیزان خود غرق در ماتم شدند. ان‌شاالله روح این شهیدان مهمان بانوی دوعالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه طاهره (س) باشد. 
شمس‌احسان در ادامه با تأکید بر ضرورت تعدیل بارگذاری در حوزه‌های اقدام مربوط به طرح شمسه اراضی فرحزاد گفت: طبق بند (ب) مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح ساماندهی و توسعه دره حسنک- طرح شمسه "شهری مدرن، سبز و هوشمند" مورخ 06/16/1401 به منظور احیاء یکپارچگی سازمان فضایی و عملکردی بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین این طرح به جهت ارتباط ماهوی و ساختار طبیعی محدوده طرح با روددره فرحزاد و تعدیل میزان بارگذاری در آن، هر نوع بارگذاری درحوزه های سه گانه طرح با اعمال اصلاحات مبتنی بر شروط مصوبه مذکور مورد تأیید خواهد بود. 
وی خاطرنشان کرد: شکی نیست که اصلی ترین عایدی شهر تهران از اجرای طرح شمسه، تحقق پارک عمومی و حفظ سطوح سبز موجود در این عرصه در تداوم باغات واقع در روددره فرحزاد است. 
شمس‌احسان افزود: به طوری که طبق بند (ج) این مصوبه، لازم است با دخالت و نظارت مستمر شورای اسلامی شهر تهران، سازوکار لازم برای هدایت کلیه عواید حاصل از اجرای این طرح به تملک عرصه پارک عمومی شهری اتخاذ شود.  
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنین هرگونه انحراف از این امر و تخصیص درآمدهای ایجاد شده به هزینه های جاری شهرداری عملاً منجر به حذف کامل این عرصه ارزشمند در آتی خواهد شد؛ لازم به ذکر است که هرگونه اقدام بر اساس این مصوبه، صرفا پس از ابلاغ اسناد و مدارک طرح با اعمال اصلاحات مذکورتوسط دبیر شورای عالی مجاز خواهد بود.
وی افزود: با توجه به دغدغه و تأکید اعضاء شورای اسلامی شهر و شخص شهردار تهران مبنی بر نگهداشت ارزش های اکولوژیکی شهر تهران با رهیافت صیانت از منفعت عمومی شهروندان و تداوم این رویکرد، شهردار تهران باید در زمینه اراضی فرحزاد و طرح شمسه کاملاً در چارچوب مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری اقدام کند و گزارش دوره ای اجرای طرح را به صورت مستند در صحن ارائه دهد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: